نوشته شده توسط : احمد خلیلی

 

 ارتودنسی برای درمان فاصله های دندان 

بهترین روشی که متخصصین برای شما در نظر گرفته اند و شما میتوانید از طریق آن فاصله های بین دندان را از بین ببرید و از زیبایی آن لذت ببرید ارتودنسی دندان میباشد. فاصله بین دندان ها یکی از مشکلات رایجی است که افراد برای رفع آن و اصلاح طرح لبخند به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند. خوشبختانه امروزه  ارتودنسی روش های مختلفی را برای بستن فاصله بین دندانی ارائه می دهد. 

 ویژگی مهم بستن فاصله بین دندانی

در بین دندان ها فاصله هایی وجود دارد که بستن آن بسیار مورد اهمیت است و به زیبایی آن تاثیر زیادی میگذارد در این بین باید این مورد را مورد بررسی قرار داریم که ویژگی هم این کار چیست ؟فاصله بین دندان ها گاهی جویدن را دردناک می کند، شیوایی گفتار را مختل می کند یا باعث خارج شدن صدایی سوت مانند هنگام تلفظ بعضی حروف می شود. به علاوه احتمال پوسیدگی دندان های فاصله دار به دلیل گیر کردن غذا در این فضا بیشتر است. رفع فاصله بین دندان ها لبخند را زیباتر می کند و چهره ای جوان تر و سالم تر را به نمایش می گذارد. همچنین با بستن این فاصله درد ناشی از آن از بین می رود و دندان ها از آسیب دیدگی جدی در امان می مانند.

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: فاصله دندانی, ارتودنسی ,دندانهای فاصله دار ,بستن فاصله ,فرنوم ,فرنکتومی ,ایمپلنت دندان ,جراحی فرنوم ,دندان غایب ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

درمان ایمپلنت دندان

افرادی که در مورد کاشت دندان میخواهند اقدامی کنند در نظر بگیرند که باید حتما چند دندان خود را از دست داده باشند. روشی که در اینجا وجود دارد ایمپلنت دندان است که در اینجا توضیحاتی را میدهیم.  مزایای ایمپلنت بر دیگر روش های درمان جایگزینی دندان چنان واضح است که بیمار در اغلب موارد بدون لحظه ای تردید تصمیم به کاشت دندان می گیرد. ایمپلنت دندان معمولاً از دو بخش اسکرو (پیچ) تیتانیومی و روکش دندان تشکیل می شود.  اگر از دست دادن دندان و اقدام نکردن برای جایگزینی آن دلیل فاصله دار شدن دندان ها باشد، توصیه می کنیم در اولین فرصت به دندانپزشکی مراجعه کنید؛ در غیر این صورت دیر یا زود با مشکلات جدی تری مواجه خواهید شد.  

درمان با پل دندان

یکی دیگر از روش های عالی برای رفع مشکل درمان پل دندان است دراین مطلب به طور کامل در مورد این درمان برای شما توضیحاتی داده شده است که به طور کامل با این روش آشنا شوید . پل یا بریج دندان یکی از پرکاربردترین درمان های دندان های غایب یا به شدت آسیب دیده است. پل هرچند به اندازه ایمپلنت مناسب نیست، اما راه حلی با ظاهر طبیعی و مقاومت بالا برای افرادی محسوب می شود که در اثر پوسیدگی، بیماری یا تروما دندان خود را از دست داده اند.

 



:: برچسب‌ها: فاصله دندانی, ارتودنسی ,دندانهای فاصله دار ,بستن فاصله ,فرنوم ,فرنکتومی ,ایمپلنت دندان ,جراحی فرنوم ,دندان غایب ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

 بستن فاصله بین دندانی

با مشکلان فاصله بین دندان و اینکه این مشکلا باعث ایجاد فاصله ی بین دندان ها میشود تا حدودی آشنا شده اییم اما موردی که ایجاد میکند و مشکل ساز است به این صورت است که فاصله بین دندان ها گاهی جویدن را دردناک می کند، شیوایی گفتار را مختل می کند یا باعث خارج شدن صدایی سوت مانند هنگام تلفظ بعضی حروف می شود. به علاوه احتمال پوسیدگی دندان های فاصله دار به دلیل گیر کردن غذا در این فضا بیشتر است. رفع فاصله بین دندان ها لبخند را زیباتر می کند و چهره ای جوان تر و سالم تر را به نمایش می گذارد. همچنین با بستن این فاصله درد ناشی از آن از بین می رود و دندان ها از آسیب دیدگی جدی در امان می مانند.

مطلبی از دندان های غایب 

در این مطلب قصد داریم از دیگر مشکلات دندان که باعث ایجاد فاصله بین دندان ها شده است صحبت کنیم . متخصصین و مشاورین دندان بعد از بررسی لازم مشکلات را در این زمینه پیدا کرده اند.  نداشتن دندان از بدو تولد یا از دست دادن دندان در اثر سانحه و ضربه دیدن دیگر دلیل فاصله دار شدن دندان ها است. نداشتن دندان های ثنایای کناری در فک بالا گاهی افزایش فاصله بین دندانی را به دنبال دارد. دندان های ثنایای کناری به دندان هایی گفته می شود که در هر دو طرف دو دندان قدامی وجود دارد. در صورت وجود نداشتن این دندان ها دیگر دندان ها به سمت فضای خالی حرکت می کنند و غالباً چندین فاصله بین دندانی ایجاد می شود. از دست دادن دندان و اقدام نکردن برای پر کردن این جای خالی در نهایت به فاصله دار شدن دندان ها می انجامد.



:: برچسب‌ها: ارتودنسی دیمون ,دیباند ارتودنسی ,سپریتور ارتودنسی ,باندینگ ارتودنسی ,روش های ارتودنسی ,مراحل ارتودنسی ,بندینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

 

 ناهنجاری های دندان و ارتودنسی 

افرادی که دچار مشکل در ناهموار بودن و بهم ریختگی ردیف دندان ها دارند میتوانند براحتی این مشکل را در دندان هایشان برطرف کنند. روشی که متخصصین به آن پیشنهاد کرده اند ارتورنسی است. درمان ارتودنسی ظاهر، موقعیت و عملکرد دندان‌های نامرتب یا کج را بهبود می‌دهد، دندان‌ها را صاف و ردیف می‌کند و به سمت موقعیت بهتر حرکت می‌دهد. استفاده از بریس وسیم‌کشی دندان‌ها با بهره‌گیری از پیشرفت‌های به دست آمده در ارتودنسی بسیار راحت‌تر از گذشته شده است. تجهیزات و درمان‌های پیشرفته‌ای از بریس فلزی قدیمی تا براکت‌های شفاف و همرنگ دندان یا ارتودنسی نامرئی به بیماران عرضه می‌شود.

 

 کار ونیر لمینت پرسلاین  

یک روش در مورد زیبایی دندان ها وجود دارد که در مورد آن با شما در مطالب قبلی صحبت کرده اییم . این روش به نام ونیر لمینت پرسلاین است که بسیار تاثیر گذار در زیبایی دندان را دارد.  این روش به این صورت است. اصلاح بدرنگی دندان‌ها، ساییدگی، بدشکلی، شکستگی و فاصله بین دندان‌ها از کاربردهای اصلی ونیر محسوب می‌شود. ونیر لمینیت چینی معمولاً توسط بیماران انتخاب می‌شود.



:: برچسب‌ها: فاصله بین دندانها ,درمان ارتودنسی ,اپن بایت ,دیپ بایت ,کراس بایت ,مزایای ارتودنسی ,روکش دندان ش ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

چگونگی خارج کردن دندان نیش نهفته

در مورد نهفتگی دندان نیش نکته ایی وجود دارد که در اینجا برای شما گفته شده است . این زمانی اتفاق می افتد که در شرایط خاصی باشد و بسیار محدود است . به این صورت که خارج کردن دندان نیش چه موقع است.   در شرایط ذیل ممکن است در نظر گرفته شود:

  • چسبندگی به فک به گونه ای که قابل ترنسپلنت (کاشتن جای دندانی دیگر) نباشد.

  • تحلیل داخلی و یا خارجی ریشه

  • انحنای شدید ریشه

  • شدت زیاد نهفتگی (مثلا وقتی که تاج نیش نهفته بین ریشه های ثنایاهای مجاور گیر کرده باشد و حرکت دادن آن با ارتودنسی احتمال آسیب به این دندانها را به همراه داشته باشد)

  • وقتی که اکلوژن قابل قبولی وجود دارد و دندان آسیای کوچک اول کاملا جای دندان نیش نهفته را گرفته است و دندانها از ردیف مناسبی برخوردارند.

  • وجود ضایعات پاتولوژیک نظیر عفونت، کیست و ...

  • زمانی که بیمار نمی خواهد درمان ارتودنسی انجام دهد.

تشخیص نهفتگی دندان نیش

تشخیص نهفتگی دندان نیش برپایه ارزیابی های بالینی و رادیوگرافیک می باشد. علائم ذیل با عنوان شواهد احتمالی نهفتگی دندان نیش برشمرده شده است:

  • رویش تاخیری نیش دایمی یا ماندگاری بیش از حد نیش شیری تا ۱۴-۱۵ سالگی

  • نبود برآمدگی نرمال استخوانی دندان نیش

  • وجود یک برآمدگی در ناحیه کامی

  • تاخیر رویش و یا جابجایی غیر طبیعی تاج ثنایای طرفی

  •  



:: برچسب‌ها: ارتودنتیست ,جراح فک, نیش شیری ,نیش نهفته ,ایمپلنت ,کشیدن نیش ,تحلیل ریشه, رویش دندان ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

 

 برداشتن بریس و انجام نگهدارنده برای دندان  

دقت کنید که بعد از درمان ارتودنسی باید یهموضوعی  را رعایت کنید ما در این مطلب برای شما به طور کامل راجع به این موضوع توضیحاتی داده اییم این مرحله در اتمام کار و بعد از برداشتن بریس است.  متخصص ارتودنسی به اتمام رسیدن درمان ارتودنسی و زمان خارج کردن بریس را در یکی از چند جلسه آخر اعلام می‌کند و جلسه بعد به جدا کردن اتصالات (دیباند) تخصیص داده می‌شود. مراجعه به دندانپزشک به منظور جرم‌گیری، معاینه و فلوراید درمانی پس از خارج کردن بریس بسیار مهم است. برخی بیماران ترجیح می‌دهند دندان‌ها را پس از اتمام ارتودنسی سفید کنند. خارج کردن بریس عمل راحت و آسانی است که تقریباً ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. در این جلسه عکس گرفته شده قبل از شروع درمان در اختیار بیمار قرار داده می‌شود تا آن را با لبخند جذاب فعلی مقایسه کند. تنها یک گام دیگر تا نشان دادن لبخند مسحور کننده‌تان به دنیا باقی مانده است، اجازه دهید عکس بعد از درمان نیز گرفته شود. در پایان نگهدارنده یا ریتینر ارتودنسی برای نگه داشتن دندان‌ها در موقعیت جدید به بیمار ارائه می‌شود. متخصص ارتودنسی بهترین نوع ریتینر را تعیین می‌کند و شیوه استفاده از آن را توضیح می‌دهد. اکثر بیماران باید مدت نامعلومی از ریتینر استفاده کنند؛ قاعده کلی این است: "تا زمانی که می‌خواهید لبخند زیبای خود را نگه دارید، نگهدارنده را در دهان نگه دارید."

معرفی  درمان ارتودنسی نامرئی 

یکی نوع از ارتودنسی وجود دارد به نام  ارتودنسی نامرئی   که بسیار عالی است. این نوع از ارتودنسی امروزه خیلی کاربرد دارد. در این متن ما برای شما از چگونگی انجام آن مطالبی را قرار داده اییم. اگر این روش ارتورنسی نامرئی برای دندان انتخاب شده باشد، قالب‌های تهیه شده همان روز به لابراتوار فرستاده می‌شود تا مدل رایانه‌ای پس از اسکن شدن تهیه شود و پلاک‌ها از روی آن‌ها ساخته شود.
همکاران ما پس از آماده شدن پلاک‌ها با بیمار تماس می‌گیرند و زمان جلسه بعدی برای چسباندن اتصال‌های کوچک همرنگ دندان را هماهنگ می‌کنند. این اتصال‌ها مانند بریس عمل و دندان‌ها را دستکاری می‌کنند. اولین پلاک در دهان قرار داده می‌شود و بیمار دستورات لازم درباره روش استفاده و مراقبت از آن را دریافت می‌کند. پلاک‌های ارتودنسی نامرئی باید 22 تا 23 ساعت در روز استفاده شود. این پلاک‌ها معمولاً هر دو هفته یک بار یا در زمان تعیین شده توسط متخصص ارتودنسی عوض می‌شود.

 

 

 



:: برچسب‌ها: ارتودنسی دیمون ,دیباند ارتودنسی ,سپریتور ارتودنسی ,باندینگ ارتودنسی ,روش های ارتودنسی ,مراحل ارتودنسی ,بندینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

مرحله ی قرار دادن بریس در دهان 

ادامه ی مرحله ی ارتودنسی در این مطلب برای شما توضیح داده میشود تا کامل آشنا شوید . این مرحله با کمک دستیار انجام میشود مرحله است به این صورت که بریس را در دهان قرار میدهند. حدود دو ساعت طول می‌کشد. یکی از دستیاران مجرب ارتودنسی به متخصص کمک می‌کند تا تجهیزات مربوط به ارتودنسی جایگذاری شود، به سوالات بیمار پاسخ می‌دهد و در تمام مراحل درمان از آغاز تا پایان بیمار را همراهی می‌کند. دستیار ارتودنسی دندان‌ها را برای چسباندن براکت‌ ارتودنسی یا نگین‌ها آماده می‌کند، سپس متخصص براکت‌ها را با دقت یک به یک روی دندان‌ها می‌چسباند.متخصصین ارتودنسی زمان زیادی را با توجه به اهمیت این مرحله به آن اختصاص می‌دهند و به کوچکترین جزییات دقت می‌کنند تا بهترین نتیجه ممکن به دست آید. تمام مسائل مربوط به جایگاه براکت‌ها، تجویز براکت مناسب، نوع براکت و انتخاب سیم در این جلسه پوشش داده می‌شود.

 راههای مختلف  درمان ارتودنسی 

در مرحله ای که بیمار مورد معاینه و مراحل بعد که عکس برداری و قالب گیری دندان انجام میشود براحتی میتوانند تشخیص دهند که برای درمان ارتودنسی از چه راهی استفاده کنند چند روش وجود دارد.  پس از بررسی عکس‌ها و قالب تهیه شده روش‌های مختلف درمان ارتودنسی در جلسه مشاوره توضیح داده می‌شود و نمونه‌هایی از بریس‌ها، ارتودنسی نامرئی و تجهیزات و وسایل  ارتودنسی مورد استفاده در مراحل آتی به بیمار نشان داده می‌شود. این جلسه مشاوره 20 تا 30 دقیقه زمان می‌برد. پس از موافقت بیمار با ادامه‌ی درمان و روش پیشنهادی، زمان گذاشتن بریس تعیین می‌شود که یا در همان روز مشاوره یا به فاصله چند روز از آن خواهد بود. قالب‌گیری  ارتودنسی نامرئی  (کلیر الاینر) معمولاً در همان جلسه مشاوره قابل انجام است.

 

 



:: برچسب‌ها: ارتودنسی دیمون ,دیباند ارتودنسی ,سپریتور ارتودنسی ,باندینگ ارتودنسی ,روش های ارتودنسی ,مراحل ارتودنسی ,بندینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

 رفع مشکل لق شدن ریتینر ثابت

 

امکان دارد بعد از نصب  ریتینر ثابت در دندان ها دچار مشکلاتی شود که یکی از آنها لق شدن است چنانچه با این مشکل روبرو شدید و برای رفع آن اطلاعی نداشتید میتوانید از این راهنمایی کمک بگیرید با مطب ما به شماره ۶۶۵۲۰۹۸۰ تماس حاصل نمایید تا وقت ملاقاتی فوری جهت تعمیر آن گذاشته شود. در این فاصله اگر به شما ریتینرهای شفاف نیز داده شده است آنها را ۲۴ ساعت شبانه روز داخل دهان بگذارید تا از جابجایی دندانها حتی الامکان جلوگیری شود. به علاوه تعمیر شکستگی ریتینر ثابت مستلزم پرداخت هزینه اضافه می باشد لذا از آن نهایت مراقبت را به عمل آورید.

تفاوت و مقایسه  ریتینر ثابت و متحرک

ما استفاده از ریتینرهای ثابت را ترجیح می دهیم. نگهدارنده های ثابت در قیاس نگهدارنده های متحرک ضمن کنترل دقیقتر موقعیت دندانها، به لحاظ اقتصادی نیز در دراز مدت مقرون به صرفه تر هستند. اگرچه به طور معمول دست کم تا گذشت یکسال از زمان کشیدن دندانهای عقل ، ریتینر ثابت مورد نیاز است ولی توصیه می گردد تا پایان عمر باقی بمانند. تا وقتی که بهداشت ریتینرها به درستی رعایت گردد، شما می توانید آنها را داخل دهان نگهدارید. 

هیچ اطمینانی وجود ندارد که دندانهای شما با خارج نمودن فیکس ریتینر مرتب بمانند. اگر هم تصمیم به درآوردن ریتینر ثابت گرفتید می بایست دست کم از ریتینر شفاف ، شب ها استفاده نمایید. دندانها در طول زندگی ما جابجا می شوند و ریتنشن یک مقوله دراز مدت است.



:: برچسب‌ها: متخصص ارتودنسی ,درمان ارتودنسی, کاموفلاژ ,جلو بودن فک پایین, ارتودنسی کاموفلاژ,مینی اسکرو ,ارتودنسی بدون جراحی ,ارتودنسی بدون کشیدنارتودنسی دیمون ,
:: بازدید از این مطلب : 1103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

 

موارد ضروری قبل از سیم کشی دندان 

نکات مهم و موارد مهم در زمینه ی سیم کشی دندان وجود دارد و مراحلی که از نظر متخصصین دندان پزشکی باید حتما رعایت شود لازم است بدانید که متخصص ارتودنسی برای شروع کار خود در سیم کشی دندان  وضعیت دندان‌ها را ارزیابی می‌کند و پیش‌بینی می‌کند که دندان‌ها بدون ارتودنسی چگونه رشد خواهند کرد و در چه وضعیتی قرار خواهند گرفت. درمان‌های تشخیصی زیر انجام می‌شود:

  • بررسی سابقه پزشکی بیمار و وضعیت دندان‌ها
  • معاینه بالینی دقیق و کامل
  • گرفتن عکس رادیوگرافی از دندان‌ها و فک
  • گرفتن قالب گچی از دندان‌ها

متخصص ارتودنسی پس از ارزیابی دقیق بهترین طرح درمانی سیم کشی دندان‌ها را تعیین می‌کند.

مزایای سیم کشی دندان چگونه است؟ 

مزایای سیم کشی دندان عبارتند از:

  • متخصص ارتودنسی می‌تواند عملکرد و ظاهر دندان‌ها را اصلاح کند.
  • توانایی جویدن و گفتار بهبود می‌یابد.
  • مسواک زدن دندان‌های مرتب آسان‌تر است و بهداشت دهان و دندان بهتر رعایت می‌شود.
  • اگر مشکلات ارتودنسی درمان نشود، لثه و استخوان فک آسیب می‌بیند.

 

 



:: برچسب‌ها: دندان کج ,ارتودنسی ,متخصص ارتودنسی, درمان ارتودنسی, اپن بایتش ,دیپ بایت,کراس بایت,هزینه ارتودنسی ,مزایای ارتودنسی ,ا رتودنسی, ارتودنسی ,هدگیر ارتودنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی
 

در مورد ابزارهای دندان پزشکی و بخصوص سیم کشی دندان اطلاعاتی هست که برای شما در این مطلب قرار داده اییم و باید به آن توجه کنید. در مورد بریس های سیم کشی چیزی میدانید؟بریس فلزی پرکاربردترین نوع بریس است که از استیل ضدزنگ گرید بالا تهیه می‌شود. در این روش بریس فلزی سیم باریکی را با کش ارتودنسی در جای خود ثابت نگه می‌دارد، کش ارتودنسی فشار را روی دندان‌ها وارد می‌کند و آن‌ها را به سمت محل دلخواه حرکت می‌دهد. بیمار در صورت تمایل می‌تواند کش‌ها یا رابر بندهایی در رنگ‌های مختلف انتخاب کند تا لبخندی منحصر به فرد داشته باشد.  

بریس خود باز و بسته شونده در سیم کشی دندان  

بریس خودباز و بسته شونده (براکت دیمون) از همان مواد به کار رفته در بریس فلزی تهیه می‌شود، اما وجه تمایز این دو این است که در براکت دیمون از کش استفاده نمی‌شود. تعداد ویزیت‌های ارتودنسی با سیستم دیمون کمتر است و سایش کمتری روی دندان وجود دارد. بریس خودباز و بسته شونده از براکت‌های شفاف، فلزی یا سرامیکی تهیه می‌شود. اندازه بریس دیمون و فلزی یکی است، اما در بریس دیمون به جای کش از درب های کشویی برای حفظ سیم روی براکت ها استفاده می‌شود.

 



:: برچسب‌ها: دندان کج ,ارتودنسی ,متخصص ارتودنسی, درمان ارتودنسی, اپن بایت ,دیپ بایت,کراس بایت,هزینه ارتودنسی ,مزایای ارتودنسی ,ا رتودنسی, ارتودنسی ,هدگیر ارتودنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

 بررسی آماده‌سازی قبل از باندینگ ارتودنسی

پیش از اینکه هر فعالیت را اغاز کنیم باید در برای موفقیت در ان به ایجاد زمینه ای بپردازیم.ما در باندینگ میخاهیم درباره همین موضوع صحبت کنیم.بنابراین ما در این مطلب به بررسی آماده سازی هایی پیش از باندینگ خواهیم پرداخت.

خشک بودن محیط درمان از آن رو بسیار مهم است که مواد مورد استفاده برای باندینگ باید روی سطح مینای تمیز اعمال شود. بسیاری از پرایمرها و بعضی از مواد چسب هیدروفیل یا آب دوست هستند، اما در صورت آلودگی با آب دهان عملکرد مناسبی نخواهند داشت. پروتئین‌های آب دهان به سرعت با سطح مینای دندان واکنش می‌دهند و به آن می‌چسبند و لایه‌ای به نام پلاک یا پلیکل تشکیل می‌شود که ازباندینگ ارتودنسی مناسب جلوگیری می‌کند. در نتیجه در طول درمان سطح مینا باید به دور از زبان، گونه و لب‌ها نگه داشته شود.

چگونگی انجام باندینگ ارتودنسی 

پشت بریس طراحی توری مانندی دارد. زمانی که چسب روی براکت و دندان زده می‌شود، ترکیب مینای آماده‌سازی شده و پایه مشبک براکت اتصال خوبی را به دست می‌دهد.

امروزه جایگذاری بریس و عمل باندینگ معمولاً طی مراحل زیر انجام می‌شود:

  • دندان با خمیری بدون طعم پولیش زده می‌شود، این عمل مشابه پولیش زدن بعد از جرم‌گیری است.
  • برای خشک نگه داشتن محیط درمان و بهتر دیدن دندان‌ها از رترکتور گونه استفاده می‌شود.
  • دندان‌ها با جریان هوای ملایم خشک می‌شود، ماده آماده سازی کننده یا کاندیشنر (اسیداچ) روی سطوح جلویی دندان‌ها زده می‌شود و 30 ثانیه روی سطح باقی می‌ماند.
  • اسید پاک می‌شود و دندان دوباره با هوا و ساکشن خشک می‌شود. پرایمر روی دندان زده می‌شود.
  • سیمان باندینگ پشت بریس زده می‌شود، سپس بریس روی دندان قرار داده می‌شود.
  • براکت در موقعیت دقیق روی دندان گذاشته می‌شود و سیمان باندینگ اضافی پاک می‌شود.
  • اگر سیمان باندینگ به نور حساس باشد، می‌توان چسب را با تابش نور آبی سفت کرد. بعضی از عامل‌های باندینگ با مواد شیمیایی سفت می‌شوند و با نور واکنش نمی‌دهند.
  • رترکتور گونه برداشته و سیم‌ها قرار داده می‌شود.

 



:: برچسب‌ها: درمان ارتودنسی,چسباندن براکت,براکت ارتودنسی,بند ارتودنسی,حین ارتودنسی,چسب ارتودنسی,باندینگ ارتودنسی,حلقه ارتودنسی,ارتودنسی فلزی,وسایل ارتودنسی,اسید اچ ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

متخصص ارتودنسی کیست؟

پیدا کردن دکتر متخصص و حاذق ارتودنسی کار مهمی است.اعتماد کردن به دکتر بسیار حائز اهمیت است .امیدواریم با خواندن مطلب زیر بتوانید تصمیم درست را در خصوص انتخاب دکتر متخصص بگیرید.در زیر اطلاعات مختصری در مورد پزشک ارتودنسی در اختیار شما قرار داده ایم .

ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی  دندانپزشکی است که پس از گذراندن دوره ۶ ساله عمومی  و چند سال کسب تجربه بالینی، یک دوره تخصصی تمام وقت سه ساله را سپری نموده و با اتمام یک پایان نامه تحقیقی در زمینه ارتودنسی قادر به تشخیص و درمان اصولی ناهنجاری های دندانی، فکی به منظور برقراری تناسب و زیبایی صورت و دندانها می باشد. متخصص ارتودنسی بعد از پایان دوره می بایست برای آشنایی با تکنیک های جدید به صورت مرتب با شرکت در برنامه هایی تحت عنوان بازآموزی حرفه ای، خود را به روز نگه دارد. تمامی متخصص  های ارتودنسی  دندانپزشک هستند ولی تنها کمتر از ۲ درصد دندانپزشکان ایران، متخصص ارتودنسی هستند.

 

روش شناخت متخصص ارتودنسی

یک روش ساده توجه به عناوین نوشته شده روی تابلو و مهر دندانپزشکی است که به وی مراجعه می کنید. واژه متخصص ارتودنسی مختص دندانپزشکی است که دوره تخصصی را طی دوره ای مجزا بعد از دوره دندانپزشکی عمومی در دانشگاههای معتبر کشور گذرانده است حال آنکه کلماتی از قبیل ارتودنسی ،  زیبایی،عضو انجمن ارتودنسی و ... به تنهایی گواهی بر دارا بودن تخصص در این زمینه نمی باشند. روش دیگر مراجعه به لیست متخصصین ارتودنسی ایران (بنابر آخرین اعلام انجمن ارتودنتیست های ایران) می باشد، به این صورت که در لینک اعضای انجمن می توانید از بودن نام دندانپزشک خود در لیست متخصصین کشور اطمینان حاصل کنید.



:: برچسب‌ها: دندانپزشک متخصص , متخصص ارتودنسی , تشخیص متخصص ارتودنسی , متخصص زیبایی دندان , لیست متخصصین ارتودنسی , دکتر محمد بهناز , رشته ارتودنسی , رشته دندانپزشکی , فرق دندانپزشک و متخصص ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1396 | نظرات ()