نوشته شده توسط : احمد خلیلی

آیا در ارتودنسی باید رژیم غذایی گرفت؟

یک سوال بسیار مهم برای شما و دیگر بیماران وجود دارد را میتوان این دانست که آیا در هنگام استفاده از ارتودنسی نیز باید از رژیم های غذایی استفاده کرد؟ما برای پاسخ به این سوال به شما خواهیم گفت که میتوانید استفاده کنیداما این رزیم باید دارای چه ویژگی هایی باشد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مراقبت و نگهداری از براکت های ارتودنسی همواره امری مهم بوده و باعث می شود لبخند نهایی شما هر چه سریعتر به زیباترین شکل ممکن پدیدار شود. عادت کردن به براکت ها مستلزم اعمال تغییراتی نیز در رژیم غذایی شما می باشد، زیرا برخی غذاها به براکت ها آسیب می زنند یا موجب مشکلات دندانی می شوند. یک رژیم سالم به مفهوم بدنی سالم، دندانهایی سالم و البته یک نتیجه بهتر در پی درمان ارتودنسی شما یا کودکتان می باشد.

در ادامه لیستی از غذاها یا آیتم های غیر خوراکی که پتانسیل آسیب به دستگاههای ارتودنسی و کند کردن روند درمان را دارند ارائه می گردد. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که در عمده موارد، حس عمومی شما خواهد گفت که از چه غذایی باید بپرهیزید.

بیمار ارتودنسی باید از خوردن غذاهای پر شکر بپرهیزد

غذاهایی که شکر زیاد دارند

غذاهای پر شکر باید محدود شوند. موارد اندکی هم که مورد استفاده قرار می گیرند می بایست مواقعی باشد که شما بلافاصله بعد از آن قادر به مسواک زدن باشید. این غذاها پتانسیل تجمع بالای پلاک میکروبی را دارند. ترکیب پلاک و شکر سبب تولید اسید در دهان می شود که می تواند منجر به ایجاد لثه های متورم، لکه های سفید روی دندانها و پوسیدگی دندانی گردد

 ارتودنسی

متخصص ارتودنسی



:: برچسب‌ها: مسواک زدن,شکستن براکت,بهداشت ارتودنسی,پوسیدگی دندان,براکت ارتودنسی,بهداشت دهان,گاز گرفتن,سیم ارتودنسی,جویدن آدامس,پلاک میکروبی,رژیم غذایی,نوبت ارتودنسی,بهداشت دندان,کشیدن نخ دندان,لکه سفید پوسیدگی,لکه پوسیدگی,تورم لثه,غذای قند دار,سرعت ارتودنسی,شکستن دستگاه, ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

بیماران در حال رشد و استفاده از هدگیر ها

یکی از نگرانی هایی که پزشکان و بیماران برای استفاده از ارتودنسی دارند را میتوان این دانست که برای بیماران در حال رشد استفاده از هدگیر ها صحیح است یا ن؟ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که استفاده از هدگیر ها برای این بیماران چگونه است پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

معمولاً هدگیر در بیماران در حال رشد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به لحاظ ارتوپدیک از طریق کند کردن یا متوقف نمودن رشد فک بالا، اورجت را اصلاح کند و به فک پایین امکان جبران دهد. در کاربردهای ارتوپدیک لازم است هدگیر تقریباً ده تا چهارده ساعت در روز پوشیده شود تا مؤثر واقع شود که معمولاً بازه زمانی بین شش تا هجده ماه را در برمی‌گیرد و این مقدار بستگی دارد به شدت ناهنجاری و اینکه میزان رشد بیمار چقدر است.
هدگیر همچنین در بزرگسالان ولی برای اهدافی متفاوت استفاده می‌شود. یک سناریوی معمول برای کاربرد هدگیر در بزرگسالان مربوط است به زمانی که چند دندان کشیده شده‌اند و دندان‌های جلویی به عقب کشیده می شوند. وقتی فضاهای مربوط به دندان‌های کشیده شده بسته شوند، دندان‌های پشت فضا تمایل دارند رو به‌ جلو حرکت کنند و دندان‌های واقع در جلوی فضا به سمت عقب بروند. در چنین مواقعی متخصص ارتودنسی به منظور حفظ انکوریج نمی‌خواهد که دندان‌های عقبی به جلو بیایند. هدگیر برای حفظ انکوریج به کار می‌رود. متخصص ارتودنسی از بیماران با چنین شرایطی ممکن است بخواهد تا آنجا که امکان دارد هدگیر را بپوشند. در واقع برای اکثر بزرگسالان ممکن است این مقدار هشت تا ده  ساعت در روز باشد اما هرچه بیشتر باشد بهتر است. به‌ عبارت ‌دیگر در کاربردهای دندانی بهترین سناریو پوشیدن مستمر هدگیر برای ۲۴ ساعت در روز است. شما می‌توانید فقط هنگام غذاخوردن یا مسواک زدن هدگیر را بردارید.

معمولاً هدگیر در بیماران در حال رشد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به لحاظ ارتوپدیک از طریق کند کردن یا متوقف نمودن رشد فک بالا، اورجت را اصلاح کند و به فک پایین امکان جبران دهد.

تقسیم بندی زمان برای استفاده از هدگیر ارتودنسی

یک نکته کلیدی در کاربرد هدگیر، همکاری بیمار است. لازم است بیماران همکاری عالی داشته و مطمئن باشند که هدگیر بنابر ساعات تجویز شده در شبانه روز از سوی پزشک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً این ساعات به ندرت کمتر از ۱۶ ساعت هستند. بخش عمده‌ای از این ساعات می‌تواند مربوط به اوقات خواب باشد اما در هنگام روز نیز باید استفاده شود. چون مشکل هر فردی متفاوت است، میزان زمان مورد نیاز برای پوشیدن هدگیر نیز توسط متخصص ارتودنسی شما معین خواهد شد.
با توجه به نوع خاص هدگیری که استفاده می‌کنید، نکات مهمی وجود دارند که باید آنها را بدانید. احتمالاً مهمترین آنها این مورد است: به‌منظور کارآمدی هرچه بهتر هدگیر، شما باید با دقت از دستورات مربوط به پوشیدن هدگیرتان پیروی کنید که به این معنا است که هر روز به اندازه ساعات تجویزشده توسط پزشک، هدگیرتان را بپوشید. اگر شب‌ها هدگیر را می‌پوشید و یک شب فراموش کردید آنرا بپوشید، باید مدت‌زمان شب قبل را به ساعات پوشیدن روز بعد اضافه کنید در غیر این صورت هر چه در هفت روز قبل تلاش کرده‌اید به باد خواهد رفت!

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی



:: برچسب‌ها: هدگیر,ارتودنسی,ارتوپدی فک,اصلاح رشد فک,لقی دندان,هدگیر ارتودنسی,رشد فک,درد دندان,همکاری بیمار,لبخند لثه ای,انکوریج,هدگیر گردنی,هدگیر پس سری,هدگیر ترکیبی,فیس بو, ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

معرفی سفید کننده‌های غیرتجویزی

سفید کنند های بسیار زیادی در دنیای امروز وجود دارد اما ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که یکی از این سفید کننده ها را میتوان سفید کننده های غیر تجویزی دانست .پس ادامه این مطلب رابر این اساس تنظیم خواهیم کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

اگر تصمیم دارید کیت سفید کننده را از داروخانه تهیه کنید، حتماً نوع مورد تایید متخصص دندانپزشکی را خریداری نمایید و دستورات روی محصول را به دقت رعایت نمایید. این قبیل سفید کننده‌ها باید 7 تا 30 روز متوالی مورد استفاده قرار گیرد تا تاثیر کامل را به جا بگذارد. نتایج درمان متغیر است.

 سفید کننده‌های غیرتجویزی

ساخت کیت خانگی توسط پزشک

موارد بسیار زیادی از سفید کننده های دندان ها را برای شما معرفی کرده ایم اما در این مطلب برای شما درباره یکی دیگر از این شیوه ها که توسط پزشک انجام میشود صحبت خواهیم کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

غلظت عامل سفیدکننده این نوع محلول‌ها بالاتر از نوع قابل تهیه از داروخانه است و استفاده آسان‌تری دارد؛ بنابراین نتایج رضایت‌بخش‌تری به دست می‌دهد.

 

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی



:: برچسب‌ها: پوسیدگی دندان,سفید کردن دندان,بلیچینگ,روکش دندان,لبخند زیبا,ارتودنسی دندان روکش,لکه سفید پوسیدگی,لکه پوسیدگی,ترمیم کامپوزیت,زیبایی لبخند,لبخند ایده آل,زیباسازی لبخند,لکه های سفید دندان,حساسیت دندان, ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

سفید کردن دندان با لیزر

سفید کردن دندان ها راه کارهای بسیار زیادی دارد.ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که میتوانید به راحتی و با داشتن کمی فرصت به دندان ها مطلوب دست پیدا کنید.اما ابتدا یان مطلب را تا انتها مطالعه کنید.چرا که برای شما بسیار مفید است.

امروزه از لیزر برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌شود. این درمان در مطب دندان‌پزشک انجام شده و در آن پرتو یا نور لیزر به دندان‌ها تابانده می‌شود. به این ترتیب دندان‌پزشک مواد شیمیایی استفاده شده برای بلیچینگ را فعال می‌نماید. تغییر رنگ دندان‌ها با این روش با سرعت بسیار بیشتر امکان‌پذیر است. به این ترتیب سفید کردن دندان‌ها با لیزر می‌تواند پنج یا شش پرده، دندان‌ها را روشن‌تر کند.ترمیم لثه برای لبخند زیبا

ترمیم لثه چگونه است؟

ترمیم لثه یک روش ساده و ایمن است که در آن از تکنولوژی لیزر برای بازیابی اعتماد به نفس بیمار در ارتباط با طرح لبخند استفاده می‌شود. این درمان می‌تواند مشکلات مربوط به عدم هماهنگی بین بخش‌های مختلف لثه را برطرف کرده یا بافت لثه اضافی را با برداشتن بخش اضافی آن درمان کند. این درمان فرآیند بهبودی سریع دارد و نتایج آن بلافاصله قابل مشاهده است. همچنین از این درمان می‌توان به همراه سایر روش‌های درمان زیبایی همچون روکش پرسلن برای دستیابی به نتایج بهتر نیز استفاده کرد.

 

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی



:: برچسب‌ها: ارتودنسی نامرئی,سفید کردن دندان,بلیچینگ,کامپوزیت,اصلاح لبخند,لبخند گوشتی,روکش دندان,ایمپلنت,بریج,لبخند لثه ای,ارتودنسی سرامیکی,زیباسازی لبخند,اصلاح طرح لبخند,ترمیم همرنگ دندان, ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()