نوشته شده توسط : احمد خلیلی

ارتودنسی در انگلستان چگونه انجام میگیرد؟

بسیاری به دنبال یادگیری ارتودنسی در شرایط و کشور های مختلف هستند ما در این مطلب برای شما اطلاعاتی درباره شیوه آموزش ارتودنسی در کشور های مختلف را خواهیم گفت.پس ادامه این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

در انگلستان بعد از تکمیل عضویت در یک دانشکده سلطنتی، دوره تخصصی ارتودنسی سه سال به طول می انجامد. یک دوره دو ساله اضافه نیز جهت احراز درجه متخصص ارتودنسی مشاور لازم است که پس از آن یک آزمون فلوشیپ توسط دانشکده سلطنتی برگزار می گردد. همچنین سازوکاری توسط هیأت حرفه ای ثبت نام متخصص ارتودنسی ها تنظیم شده است که در صورت تماس با آنها، شما را نسبت به بودن نام متخصص ارتودنسی  مدنظرتان در لیست متخصصین معتبر یاری می کنند.

ارتودنسی در کانادا

تعدادی از دانشکده های دندانپزشکی و بیمارستانها دوره تخصصی آموزش ارتودنسی را به دندانپزشکان عمومی ارایه می نمایند. دوره ها بین دو تا سه سال تمام وقت (اغلب سه سال) شامل برنامه های تئوری و عملی ارتودنسیمی باشد.آموزش ارتودنسی در انگلشتان

 

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی



:: برچسب‌ها: ارتودنسی چیست,دندانپزشک,ارتودنسی,ارتودنتیست,ارتوپدی فک,اصلاح رشد فک,ارتودنسی ثابت,آموزش ارتودنسی,ارتودنسی ایران,ارتودنسی آمریکا,دندانپزشک عمومی,انجمن ارتودنسی,انجمن ارتودنسی ایران,طول درمان ارتودنسی,هزینه ارتودنسی, ,
:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

 کش ارتودنسی

نوع دیگر از ابزار های ارتودنسی که در این مطلب مورد بررسی قرار میگیرد کش است. این کش  در اتصال قلاب ها بر روی دندان وصل میشود کاربرد این کش به این صورت است که کش   قدرت و توانایی حرکت دادن دندان در جهت‌هایی را دارد که انجام آن با استفاده از بریس دشوار یا غیرممکن است. گاهی از سیم های نازک فلزی تحت عنوان کوبایاشی جهت ایجاد قلابی دور براکت استفاده می شود تا کشیارتودنسی به آن وصل شود. از هوک نیز برای اتصال کش کمک گرفته می شود؛ هوک ها روی براکت ها یا بندارتودنسی می باشند.

کاربرد لیگاتوردر ارتودنسی 

اهمیت ابزار ها و تجهیزات ارتودنسی در اینکه متخصصین بتوانند به طور کامل خصص خود را در زمینه ی زیبا سازی دندان ها ارائه بدهند اهمیت دارد. یکی دیگر از این ابزار ها به این صورت است. لیگاتور کش کوچکی است که جهت نگه داشتن سیم ارتودنسی روی براکت ها بکار می رود. لیگاتورها در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود و بیمار دامنه انتخاب گسترده‌ای از سفید تا رنگ‌های شاد دارد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: ارتودنسی نامرئی ,ریتینر ثابت ,ارتودنسی لینگوال,براکت ارتودنسی ,کش ارتودنسی ,سیم ارتودنسی ,ریتینر متحرک ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

 

عملکرد ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی

دستگاهی دیگر در ارتودنسی برای زیبا سازی دندان های شما به نام ریتینر یا نگهدارنده ی ارتودنسی است . در اینجا برای شما در این مورد و کاربرد آن توضیحی میدهیم تا آشنا شوید .هر گونه وسیله ثابت یا متحرکی که پس از اتمام درمان ارتودنسی برای نگه داشتن دندان‌ها در محل جدید به کار برده می‌شود، ریتینر یا نگهدارنده نام دارد.  

فیس ماسک در ارتودنسی

یکی از دستگاههایی که در ارتودنسی است و ما در این مطلب آن را مرد بررسی قرار میدهیم فیس ماسک  است . شما در اینجا و مطالب بعدی با این دستگاهها آشنا میشود در مرد این دستگاه باید بدانید که  جهت تحریک رشد فک بالا به سمت جلو و پایین استفاده می شود. بهترین سن درمان با این دستگاه قبل از ۱۰ سالگی در بیمارانی است که فک پایین آنها نسبت به فک پایین جلوتر می باشد.

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: ارتودنسی نامرئی ,ریتینر ثابت ,ارتودنسی لینگوال,براکت ارتودنسی ,کش ارتودنسی ,سیم ارتودنسی ,ریتینر متحرک ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1396 | نظرات ()